بازارپردازی بصریدسته‌بندی نشدهمهم

منشا و علت پیشرفت علم بازارپردازی بصری

هماهنگی با تبلیغات و پروموشن ها جهت افزایش فروش

منشا و علت پیشرفت علم بازارپردازی بصری

منشا بازارپردازی بصری در اوایل شکل گیری تمدن بشری جایی که انسان ها شروع به فروش کالای مازاد نیاز خود کردند می باشد و هنگامی که یک فروشنده کالا ها را برای جذب مشتری مرتب و منظم  میکرد. هنگامی که یک کشاورز بزرگترین سیبها را بر روی جعبه می گذارد تا خریداران را جذب کند نوعی بازارپردازی بصری است.

همانطور که قرن بیستم به پایان رسید و به هزاره جدید وارد شده ایم خرده فروشان بیشتر نگران رقبا شده اند و یکی از راهها برای ایجاد تمایز بین خودشان و رقبا در بازاراز طریق بازارپردازی بصری بود و چالشی که با آن روبه رو شدن این بود که این علم دیگر از چیدمان مرتب محصولات فراتر رفته است و عناصر  بازارپردازی بصری جهت تجاری سازی محیط فروشگاه به عنوان یک علم جهت صنعت خرده فروشی شناخته شد.

هماهنگی با تبلیغات و پروموشن ها جهت افزایش فروش

زمانی که یک فروشگاه برای جذب مشتریان اقدام به تبلیغات و  پروموشن می کند نیازمند است است که زمان ورود مشتریان به فروشگاه این امر رادرک کنند و به سمت خرید کالاهای دارای پروموشن جذب گردند و در کنار آن کالاها تصمیم به خرید سایر محصولات هم بگیرند. مشتریان با سبک زندگی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم بندی می گرنند که اگر فروشگاه برای مد یا فروش محصولات خاص یک سبک زندگی را هدف قرارداده باشد باید بتوان در محیط فروشگاه با آن سبک زندگی ارتباط برقرار نمود که همه اینها لازمه داشتن دانش بازارپردازی بصری می باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا